Welcome Back with New Look!! ♥♥

picture form: http://blog.mixpanel.com/?tag=retention

Welcome Back!!!
Terlalu lama rasanya sudah meninggalkan alam blogger ini.. Almost 1 years..
Finally, saya dapat kembali semangat untuk meneruskan alam blogger ini setelah sekian lama me"rehat"kan diri...
Terasa banyak cerita yang ingin dikongsikan di sini tp masa seperti mencemburui saya..
Masih banyak lagi tugasan yang perlu saya lakukan...
Sebelum saya memulakan tugasan2 yang perlu diselesaikan hari ini, saya menjengah sebentar ke blog saya yg telah berwajah baru ini...
Actually, dah lama saya nak merubah wajah blog saya ini tp saya terlalu sibuk dengan hal2 kerja dan hal2 yang sewaktu dengannya.. Ini pon saya menggunakan design yang sedia ada di goggle.. Tak sempat nak buat own design.. Suka sangat design ni sebab ianya menggambarkan view Australia... Yelah kan, Australia tu salah satu "favourite destination" saya utk holiday... Tapi x pernah pergi pon.. Hehehe... Dapat tengok view nya hari2 pon jadi lah.. Mana tau satu hari nanti dapat pergi menjejakkan kaki ke sana... InsyaAllah..


Sebagai 1st post utk blog baru saya ini (walaupon blog ni dah lama... hehehe), saya ingin berkongsi pengalaman saya mengenai "Lesen Memandu".. Saya sebenarnya adalah seorang yang boleh dikategorikan sebagai "penakut"... Dari lepas SPM lagi parents saya menyuruh saya mengambil lesen memandu tetapi berbagai2 alasan yang saya berikan kepada mereka sehinggalah pada tahun 2006, saya menggagahkan diri mendaftar ke kelas memandu... Tapi malangnya, ianya separuh jalan setelah saya "gagal" dalam ujian jalanraya bersama JPJ.. Selepas kegagalan tersebut, saya terus hilang moOd utk meneruskan ujian tersebut... Jadi, ianya terbiar begitu sahaja selama 3 tahun.. Lama kan?? Hehehe... 

Namun, sebelum saya menamatkan ijazah saya, my BFFs (Aimi & Fid) memujuk saya utk mengambil semula ujian tersebut bersama2 mereka.. Mungkin kerana berteman, semangat saya itu muncul kembali... Akhirnya, saya dan my BFFs berjaya memilik Lesen Memandu setelah menghadapi pelbagai dugaan... Finally!!! Menarik nafas lega saya pada waktu itu.. Alhamdulillah... Tapi ianya tidak berakhir di situ.. Hehehe.. Walaupon saya memiliki Lesen Memandu, tp saya masih tidak mempunyai kekuatan utk memandu sendiri kenderaan... Untuk menghilangkan rasa takut saya itu, ayah saya telah membelikan sebuah kereta perodua VIVA putih kepada saya tapi sayang, saya masih tidak berani utk memandunya... Kereta tersebut akan dipandu oleh orang lain dan saya hanyalah "co-pilot" kepada pemandunya... Hehehe... Keras betul rasa takut dalam hati saya tu ek...

Sehinggalah pada hari pertama puasa tahun lepas, saya telah berjaya menghilangkan rasa takut tersebut setelah berjaya memandu seorang diri ke pejabat di Techonology Park M'sia, Bukit Jalil.. Itu pon terpaksa sebenarnya.. Hehehe... Ayah saya bertugas di luar KL, jadi tiada siapa yg akan menjadi driver saya utk hantar saya ke pejabat... Nak atau tidak, suka atau benci, saya TERPAKSA memandu sendiri... Alhamdulillah, selepas hari itu, saya sudah berjaya mengikis perasaan takut tersebut dan sudah semakin yakin dengan pemanduan saya.. Cuma bab parking yang susah2 tu, masalah sikit lah bagi saya.. Tapi xpe, lama2 nanti biasa lah kan.. Saya juga telah bertukar ke FULL License pada 7 April 2011.. Seperti bermimpi je...

 Gambar lesen memandu terbaru ku





Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Copyright © ♥ life, laugh lots, ♥ 4ever. Powered by Blogger.